معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت:متأسفانه امروز سهم اتوبوسرانی از سفر‌های درون‌شهری قم نزدیک به ۸ درصد است.
کد خبر: ۱۰۰۴۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹ 28 October 2021

به گزارش تابناک قم، مسعود طبیبی،معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با تأکید برافزایش سهم ناوگان اتوبوسرانی در سفر‌های درون‌شهری اظهار کرد: متأسفانه امروز سهم اتوبوسرانی از سفر‌های درون‌شهری عددی نزدیک به ۸ درصد است و این بزرگ‌ترین چالش ترافیکی در شهر قم محسوب می‌شود.

او با تأکید بر لزوم افزایش جذابیت‌های سفر با حمل‌ونقل عمومی گفت: حوزه اتوبوسرانی نیازمند بازنگری است و متأسفانه با حد مطلوب و استاندارد‌ها فاصله دارد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، سن ناوگان اتوبوسرانی را یکی از عوامل مؤثر در کاهش سهم اتوبوسرانی در حمل‌ونقل درون‌شهری دانست و تأکید کرد: عوامل زیادی برای افزایش سهم اتوبوسرانی باید موردبررسی و اصلاح قرار گیرد و تنها نمی‌توانیم به نوسازی ناوگان تکیه کنیم.

او سپس عدم فرهنگ‌سازی درست برای استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی را یکی از فاکتور‌های مغفول مانده عنوان و تصریح کرد: ارائه خدمات مطلوب در زمان‌بندی‌های مشخص در کنار فرهنگ‌سازی می‌تواند سهم اتوبوسرانی را در حد زیادی افزایش دهد.

طبیبی با تأکید بر استفاده از ظرفیت مهندسان در این حوزه ابراز کرد: در حال بررسی عوامل مؤثر برافزایش سهم اتوبوسرانی در ناوگان حمل‌ونقل عمومی هستیم و امیدواریم بتوانیم گام‌های مؤثری در این حوزه برداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار