کارشناس مذهبی رسانه ملی گفت: خداوند می‌فرماید از ترس فقر ازدواج را به تأخیر نیندازید و یا از ترس فقر فرزندان خود را نکشید زیرا من روزی می دهم اما متأسفانه آمار سقط جنین و طلاق در کشور هر روز بالا می‌رود و در مقابل آمار ازدواج و نرخ رشد جمعیت کاش می‌یابد.
کد خبر: ۱۰۰۴۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵ 28 October 2021

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در سخنرانی چهارشنبه شب حرم مطهر بانوی کرامت در تفسیر آیه ۲۰۸ سوره مبارکه بقره اظهار کرد: خداوند در این آیه دستور به وحدت میان اهل ایمان می‌دهد و می‌فرماید مؤمنین باید با هم زندگی مسالمت‌آمیز داشته باشند.

وی با بیان اینکه دستور قرآن این است که مردم از هر دین و مذهب باید به صورت مسالمت‌آمیز در کنار هم زندگی کنند، گفت: بحث در رابطه با حقانیت ادیان و مذاهب باید در مجالس علمی مطرح شود و نباید این مباحث به درون جوامع کشیده شود و مردم بر سر اختلاف‌های دینی و مذهبی با هم بحث و جدال و دعوا کنند.

استاد حوزه علمیه زندگی مسالمت‌آمیز ادیان و مذاهب را با حقانیت ادیان و مذاهب مختلف دو امر جداگانه دانست و گفت: زمانی که امام صادق علیه السلام در مدینه زندگی می‌کردند زنادقه هم در مدینه حضور داشتند و حتی مسلمانان را گاهی تمسخر می‌کردند ولی در کنار هم زندگی مسالمت آمیز داشتند و جنگ و دعوایی میانشان نبود.

وی افزود: ابوحنیفه و مالک ابن انس که دو نفر از صاحبان مکاتب اهل سنت هستند در زمان امام صادق علیه السلام در مدینه بودند و حتی گاهی در درس امام صادق علیه السلام هم شرکت می‌کردند ولی از نظر اجتماعی برخوردی با امام صادق علیه السلام و شیعیان نداشتند.

رفیعی با بیان اینکه در زمان پیامبر(ص) تا زمانی که یهودیان متعرض مسلمانان نشده بودند زندگی مسالمت آمیزی میان آنان و مسلمانان وجود داشت، افزود: دختر بچه دبیرستانی و کسی که در نماز جمعه شرکت می کند چه جرمی کرده است که باید در افغانستان کشته شود در حالی که خداوند در قرآن صراحتا فرموده است با هم در صلح و دوستی زندگی کنید.

وی با بیان اینکه در ادامه آیه ۲۰۸ بقره آمده است که از گام‌های شیطان پیروی نکنید، افزود: اینکه خداوند می‌فرماید از گام‌های شیطان پیروی نکنید یعنی شیطان را الگوی خود قرار ندهید و با شناخت دستورات شیطان با آنها مقابله کنید.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه کشاندن انسان به گناه کار آسانی است و نفس انسان به دنبال آزاد بودن و فرار از محدودیت است، گفت: به همین خاطر خداوند مقابل یک شیطان هزاران پیامبر را مبعوث کرده است ولی هنوز هم بیشتر مردم از شیطان پیروی می کنند و به حرف پیامبران و اولیاء خدا گوش نمی‌دهند.

وی دو گام مهم شیطان را وعده دادن به فقر و امر کردن به فحشاء دانست و گفت: خداوند می‌فرماید از ترس فقر ازدواج را به تأخیر نیندازید و یا از ترس فقر فرزندان خود را نکشید زیرا من روزی می دهم اما متأسفانه آمار سقط جنین و طلاق در کشور هر روز بالا می‌رود و در مقابل آمار ازدواج و نرخ رشد جمعیت کاش می‌یابد.

رفیعی ادامه داد: در روایت داریم که شیطان نیروهای خود را جمع کرد و گفت با سه چیز در انسان ها نفوذ کنید که اول شکم، دوم شراب و سوم شهوت است و وقتی به آمار جرائم نگاه می کنیم می بینیم که اکثریت جرائم به خاطر همین سه چیز است که اسلام فرموده از آن پرهیز کنید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار