مدیرکل گمرکات قم:
مدیرکل گمرکات قم گفت: از ابتدای امسال تا پایان مهرماه،بیش از ۱۳۶ میلیون دلار کالا از گمرکات استان قم به بازار‌های هدف بین‌المللی صادر شد.
کد خبر: ۱۰۰۴۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۰ 28 October 2021

به گزارش تابناک قم، اسفندیار دریکوندی مدیرکل گمرکات قم گفت:این میزان صادرات کالا از گمرکات قم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حکایت از رشد ۹۲ درصدی صادرات استان و بهتر شدن شرایط فعالیت‌های تجاری برای صادرکنندگان قمی دارد.

مدیرکل گمرکات قم با اشاره به این که تقویت جایگاه گمرکات قم نقش مهمی در ارتقا شاخص‌های اقتصادی استان دارد، افزود: همچنین در این مدت درآمد کل گمرکات استان قم نیز به ۱۳۸ میلیارد تومان رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد رشد را نشان می‌دهد.

او ادامه داد: در بخش واردات نیز از ابتدای امسال تا پایان مهرماه، بیش از ۱۳۲ میلیون دلار کالا که بیشتر کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم و مواد و تجهیزات مورد استفاده در واحد‌های تولیدی استان است از کشور‌های مختلف جهان وارد گمرکات قم شد.

دریکوندی با اشاره به فعالیت گمرکات قم در بخش مقابله با قاچاق تصریح کرد: طی مدت یاد شده، با همکاری سایر دستگاه‌های متولی ۵۹۷ پرونده مظنون به قاچاق به ارزش ۲۶۶میلیارد تومان در گمرکات استان تشکیل شد.

مدیرکل گمرکات قم یادآورشد: هدف اصلی گمرکات قم کمک به رونق هرچه بیشتر بخش‌های اقتصادی استان به خصوص فعالیت‌های تولیدی است و در همین رابطه تلاش می‌کنیم که فرآیند‌های لازم برای ترخیص مواد و تجهیزات وارداتی مورد نیاز واحد‌های صنعتی استان در گمرکات به سرعت انجام شود.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحد‌های صنعتی قم فراتر از ۸۰ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود دو هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۶۰ هزار تَن فرصت اشتغال ایجاد شده‌است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آن‌ها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار