مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم با اشاره به مجموعه اقدام‌ها و برنامه‌های مدیریت شهری برای بزرگداشت روز قم و ایام معصومیه، گفت: شهرداری قم هفت میلیارد ریال برای برنامه‌های این مناسبت پیش‌بینی کرده است.
کد خبر: ۱۰۰۴۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴ 26 October 2021

به گزارش تابناک قم، ابوالقاسم مقیمی درجلسه هماهنگی مراسم‌های بزرگداشت روز قم و ایام معصومیه در تالار کرامت استانداری اظهار داشت: از مهمترین اقدام‌های حوزه فرهنگی هنری شهرداری قم پیگیری درج مصوبه شورای فرهنگ عمومی مبنی برنامگذاری بیست‌وسوم ربیع‌الاول سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم به عنوان روز قم در تقویم رسمی کشور است که امسال محقق می‌شود.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته جهت جذب مشارکت‌های سایر دستگاهای اداری اجرایی برای برنامه‌های این ایام یادآور شد: سال گذشته برخی دستگاه‌ها در این زمینه کمک کردند، و توقع و انتظار ما این است، که امسال نیز در ردیف‌های بودجه و سرفصل اعتباری خود، سرفصل‌های مرتبط با این روز را تعریف کنند.

مقیمی افزود: دستگاه‌های استان به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند، که در این ایام شاهد افتتاحیه‌ها و اختتامیه‌ها، جشنواره‌ها و یا ارائه خدمات در حوزه تخفیف‌ها، امکانات و صدور مجوزها باشیم‌.

مدیرعامل فرهنگی شهرداری قم ادامه داد: متاسفانه از سوی دستگاه‌ها، اعتبارهای اختصاصی برای این امر تخصیص داده نمی‌شود، با توجه به نزدیک شدن به فصل بودجه‌ریزی، این تمهیدها برای سال ۱۴۰۱ انجام شود.

وی همچنین تولید آثار هویت بخش برای معرفی ابعاد گوناگون شهر قم را نیز از دیگر برنامه‌های ایام و مناسبت فوق خواند و گفت: سال قبل حداقل ۳۶ کلیپ از نقاط مختلف شهری قم تهیه شد و امسال نیز ۱۳ کلیپ یک دقیقه‌ای در حال تولید است.

وی تاریخ‌سازی و هویت‌سازی برای نقاط میراثی قم را نیز از جمله دیگر برنامه‌ها ذکر و افزود: با هماهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مجموعه گنبد سبز را برای برپایی تور قم گردی تحویل گرفتیم، و به مدت ۱۰ شب نیز جُنگ‌های شبانه‌ای را خواهیم داشت.

مطابق مصوبه سال ۹۷ شورای فرهنگ عمومی قم، بیست‌وسوم ربیع الاول سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم به عنوان روز قم نامگذاری شده است‌.

 

 

 

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار