با گذشت دو و نیم ماه از آغاز به کار دولت سیزدهم، هنوز تمامی مدیران دولت آقای روحانی بر مسند امور قم هستند و عملا سیاست‌گذاری‌های خرد و کلان استان را راهبری می‌کنند. این درحالی است که دولت آقای روحانی، حائز کارنامه غیرقابل قبولی در اکثریت قریب به اتفاق حوزه‌های مدیریتی و اجرایی کشور است و مشخصا در قم نیز نقاط ضعف بسیاری از جمله در حوزه عدم توسعه شهری و خدمت رسانی دارد.
کد خبر: ۱۰۰۴۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶ 26 October 2021

به گزارش تابناک قم، علیرغم گذشت دو ماه و نیم از آغاز به کار دولت سیزدهم، تا این لحظه هنوز تکلیف کرسی استانداری قم مشخص و قطعی نشده است.

اگرچه برای تصدی استانداری قم، شخصیت‌های متعددی پیشنهاد شده؛ با این حال حساسیت دولت منتخب از یک سو و اختلاف احزاب و گروهها از سوی دیگر، دلایل اصلی تردیدها در انتخاب استاندار جدید است.

با تغییر هر دولتی، رویه این است که مدیران متبوع آن دولت روی کار آیند و به همین دلیل تاخیر و تعلل در انتخاب استانداران، موجب سلب انگیزه از برخی مسئولان منصوب دولت قبلی و به تبع آن رکود در عملکرد بسیاری از دستگاههای اجرایی می‌شود.

با گذشت دو و نیم ماه از آغاز به کار دولت سیزدهم، هنوز تمامی مدیران دولت آقای روحانی بر مسند امور قم هستند و عملا سیاست‌گذاری‌های خرد و کلان استان را راهبری می‌کنند.

این درحالی است که دولت آقای روحانی، حائز کارنامه غیرقابل قبولی در اکثریت قریب به اتفاق حوزه‌های مدیریتی و اجرایی کشور است و مشخصا در قم نیز نقاط ضعف بسیاری از جمله در حوزه عدم توسعه شهری و خدمت رسانی دارد.

از طرفی استان قم به عنوان شهر کریمه اهل البیت (س)، دومین شهر زیارتی کشور و کانون فکری جهان اسلام و انقلاب اسلامی از جایگاه ویژه‌ای در کشور برخوردار است و تاخیر و تعلل در انتخاب استاندار قم و به تبع آن مدیران سایر دستگاهها، استمرار «عقب افتادگی» برای این استان است.

به گفته برخی مسئولان، قم علیرغم دارا بودن ظرفیت‌های ویژه از «عقب ماندگی» قابل توجهی برخوردار است و این استان توسط بسیاری از عناصر به‌ صورت عمد در یک نقطه درجا زده و عقب نگه‌داشته شده است که بخشی از این عناصر درون‌ استان و بخشی دیگر فرا استانی هستند.

تمام کسانی که آیت‌الله رییسی را به عنوان رییس جمهور برگزیدند، انتظارشان از دولت ایشان تغییر مدل حکمرانی و ارائه راهکارهای جدید برای اداره کشور است که متاسفانه باید گفت سیاستی که تا به حال در خصوص استان قم اتخاذ شده است؛ ادامه روند دولت قبلی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار