نماینده مردم قم در دوره ششم شورای اسلامی شهر گفت: همه طرح‌های مدیریت شهری باید از پیوست عدالت بهره مند باشند تا توسعه متوازن شهری عملا در دستور کار باقی بماند.
کد خبر: ۱۰۰۴۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹ 25 October 2021

به گزارش تابناک قم، معصومه آمره با اشاره به فقدان اطلاعات جامع و یکپارچه درباره محله‌های قم بیان کرد: پیگیری تدوین طرح اطلس محلات یا همان تکمیل شناسنامه محله‌های قم بر اساس مؤلفه‌هایی مانند کیفیت زندگی، نقاط ضعف و قوت و همچنین تهدیدها و فرصت‌های هر محله در دستور کار کمیته توزیع عادلانه خدمات و امکانات دوره ششم شورای اسلامی شهر قرار دارد.

وی در این باره افزود: امیدواریم با استفاده از داده های این بررسی و تحلیل آن‌ها، بتوانیم افق راه آینده مدیریت شهری را  تبیین و سند توسعه متوازن شهر را به عنوان مبنای تصمیم گیری ها لحاظ کنیم.

نماینده مردم قم در دوره ششم شورای اسلامی شهر همچنین خاطر نشان کرد: در حدّ توان و در حیطه وظایف و اختیارات قانونی خود در شورای اسلامی شهر، این موضوع را پیگیری می کنیم و تلاش خواهیم کرد تا مسئولان استان هم به این موضوع حساس شوند.

وی در ادامه به ضرورت بهره مندی همه تصمیم گیری های شهری و استانی از پیوست عدالت توجه داد و گفت: بر این اساس، همکاری های کمیته توزیع عادلانه خدمات و امکانات شورای اسلامی شهر با گروه مطالعات و برنامه‌ ریزی شهری شهرداری برای تدوین اطلاعات جامع و یکپارچه از محله های قم و تدوین اطلس محلات ادامه دارد.

آمره در ادامه گفت: با تحلیل جامع داده ها و نهایی شدن محله بندی قم، اطلس همه محله های شهر به زودی و بر اساس مؤلفه های مختلف از جمله تعداد خانوار ساکن، قومیت محله و همچنین اطلاعات کالبدی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی محلات مشخص شود.

 وی اضافه کرد: بدیهی است که این اطلس می‌تواند در تدوین بودجه سالانه شهرداری و توزیع عادلانه خدمات و امکانات، تأثیر بسزایی داشته باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار