رئیس مرکز بهداشت استان قم گفت:فقط ۲۰ درصد از مادران باردار در استان واکسینه شده اند.
کد خبر: ۱۰۰۳۶۷۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۹ 23 October 2021

به گزارش تابناک قم، دکتر سیامک محبی،رئیس مرکز بهداشت استان قم گفت: بیش از ۸ هزار مادر باردار قمی دارای پرونده بهداشتی در مراکز بهداشت استان هستند که تنها ۲۰ درصد از آن‌ها واکسینه شده اند.

او با اشاره به این که تاکنون هیچ عارضه قابل توجهی در مادران بارداری که واکسن تزریق کرده اند، مشاهده نشده است، تاکید کرد: مادران باردار جزو گروه‌های پرخطر در برابر بیماری کرونا هستند و باید برای محفوظ ماندن در برابر پیک‌های احتمالی بعد هر چه سریعتر نسبت به واکسیناسیون اقدام کنند.

او در ادامه از واکسینه شدن ۶۱ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال استان خبر داد و گفت: ۳۴ درصد از این تعداد هر دو دز واکسن را تزریق کرده اند.

رئیس مرکز بهداشت استان با اشاره به حضور ۱۰۱ هزار دانش‌آموز بین ۱۲ تا ۱۸ سال در استان گفت: بیش از ۵۴ هزار نفر از این دانش آموزان تاکنون برای دریافت واکسن اقدام کرده اند.

دکتر محبی واکسیناسیون را بهترین و آسان‌ترین راه مقابله با کرونا دانست و گفت: در حال حاضر واکسیناسیون در استان در تمامی رده‌های سنی از میانگین کشوری پایین‌تر است و امیدواریم مردم برای واکسینه شدن اهتمام بیشتری به خرج دهند.

رئیس مرکز بهداشت استان در ادامه از راه اندازی دومین مرکز شبانه روزی واکسیناسیون در استان خبر داد و گفت: این مرکز از اوایل هفته آینده در مرکز بهداشت موسی بن جعفر (ع) واقع در خیابان کارگر راه اندازی می‌شود.

او همچنین به تزریق دز سوم یا دز یادآور کادر درمان اشاره کرد و گفت: تزریق دز سوم جانبازان سرافرازی که بیش از ۶ ماه از تزریق دز دوم آن‌ها گذشته نیز از امروز در استان آغاز شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار