استاندار قم از برنامه‌ریزی انجام شده برای شناسایی معادن طلا، مس و آهن در استان خبر داد و گفت: تسهیلات ۱۵۰ میلیارد تومانی برای تکمیل زنجیره تولید معدن منگنز ونارچ در سطح ملی پیگیری و دنبال می شود.
کد خبر: ۱۰۰۲۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱ 19 October 2021

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست امروز و در گفت و گو با خبرنگاران، با تبریک هفته وحدت و هفته تربیت بدنی بیان کرد: بازدیدهای امروز از برخی واحدهای تولیدی در ادامه برنامه سه شنبه های اقتصادی و تشکیل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برای بررسی مسائل و مشکلات این واحدها انجام شد.

وی با اشاره به بازدید امروز خود از معدن منگنز ونارچ اظهار کرد: این واحد، بزرگ ترین واحد معدن منگنز در ایران  و بلکه خاورمیانه و دارای ظرفیتی بسیار مناسب است که باید به کار گرفته شود.

استاندار قم سپس به برنامه های موجود برای احیای واحدهای معدنی و استفاده حداکثری از ظرفیت آن ها توجه داد و گفت: برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در استان، برنامه هایی در بخش معدن قم در دست اقدام است که از آن جمله می توان به طرح توسعه معدن منگنز ونارچ و همچنین فرآوری محصولات آن در دیگر شهرک های صنعتی استان اشاره کرد.

وی با بیان این که ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای تکمیل زنجیره تولید معدن منگنز ونارچ مصوب شده است خاطر نشان کرد: این تسهیلات در سطح ملی پیگیری می شود، بویژه آن که معدن منگنز می تواند پشتیبانی خوبی از صنعت فولاد هم داشته باشد.

سرمست با تقدیر از مدیریت معدن منگنز ونارچ برای توجه به امور فرهنگی، ورزشی، رفاهی و همچنین ایمنی کارگران این معدن یادآور شد: خوشبختانه توفیقات خوبی در زمینه ورزش کارگری در بین کارگران این معدن به دست آمده که از آن جمله می توان به قهرمانی تیم تنیس روی میز این واحد معدنی در مسابقات جهانی اخیر کارگری اشاره کرد.

وی اضافه کرد: البته مسائل رفاهی و ایمنی کارگران معادن قم همچنان باید مورد توجه مسئولان و دست اندرکاران باشد.

استاندار قم گفت: شناسایی معادنی مانند طلا، مس و آهن در دستور کار مدیریت استان قرار دارد تا با تحقق این شناسایی ها، رونق بیشتری در فعالیت معادن استان دیده شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار