پنجمین جشنواره بین‌المللی شعر حوزه (اشراق) با رویکرد استانی و فرا استانی تا 15 آبان پذیرای آثار شرکت کنندگان می باشد.
کد خبر: ۱۰۰۲۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰ 19 October 2021

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد شیخ‌الاسلامی، معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، در نشست خبری پنجمین جشنواره بین‌المللی شعر حوزه (اشراق) که در مرکز همایش‌های غدیر برگزار شد، گفت: این جشنواره فرآیندی یک‌ساله دارد که نشان‌ دهنده کاری تخصصی با نوآوری‌های متفاوت است.

وی همچنین از بخش ویژه امسال در زمینه نوحه و سرود خبرداد و گفت: به دلیل آسیب‌هایی که در سرودهای آیینی و نوحه وارد شده است در این دوره بخش نوحه و سرود نیز اضافه ‌شده است همچنین بخش کتاب نیز در این دوره اضافه ‌شده است تا پیشکسوتان نیز حضور فعال‌تری داشته باشند.

معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم یکی دیگر از اهداف جشنواره‌ها را استعدادیابی و شعر بیان کرد.

شیخ‌الاسلامی همچنین گفت: حوزه علمیه ظرفیت‌های بالایی در پرداخت تئوری و ساختارمند در مسئله هنر، خیال و خیال‌پردازی دارد که مغفول مانده است که هدف از این جشنواره‌ها برجسته کردن این بخش‌ها است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدمهدی شفیعی، دبیر جشنواره اشراق، در این نشست گفت: پنجمین جشنواره شعر اشراق از اسفند 1399 آغاز به کار کرده و طبق زمان‌بندی برنامه‌های مختلفی اعم از اردو، پیش نشست، کارگاه‌های تخصصی، شعر، نوحه و ... به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

وی با بابیان اینکه یکی از سیاست‌های این دوره توجه به فضای مجازی و رسانه است، گفت: در این راستا چند برنامه شب شعر مجازی برگزار شد همچنین تعاملات با رسانه‌ها افزایش یافت و حدود ۱۰۰ کلیپ شعر خوانی با موضوعات مختلف از شاعران طلبه ضبط شد و از طریق فضای مجازی، رسانه‌ها و در کانال‌ها مختلف پخش شد.

دبیر جشنواره اشراق افزود: در دوره پنجم علاوه بر بخش‌های کلاسیک، نو، کودک و نوجوان و شعر غیرفارسی، بخش کتاب شعر نیز اضافه شد و طبق آیین‌نامه کتاب‌های چاپ شده از سال ۹۶ به بعد و آثار آماده به چاپ می‌توانند شرکت کنند.

شفیعی ادامه داد: از سیاست‌های پنجمین دوره جشنواره اشراق توجه به استعدادهای مناطق مختلف کشور و تمرکز زدایی از استان بود به همین خاطر کارگاه‌ها، شب شعرها و اردوهایی با تنوع جغرافیایی برگزار شد مثلاً در اصفهان شب شعر، در همدان بسته متنوع برنامه‌ای، در خوزستان کارگاه شعر و نوحه و... برگزار شد.

وی اظهار کرد: پایان مهرماه ۱۴۰۰ فرصت ارسال آثار به جشنواره بود اما این مهلت تا نیمه آبان ماه تمدید شد و ان شاء الله نیمه دوم آبان و اوایل آذر فرایند داوری آثار ارسالی به جشنواره برگزار می‌شود و اگر شرایط کرونایی مانعی ایجاد نکند، اواخر آذرماه اختتامیه و معرفی برگزیدگان برگزار می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار