حسینی کاشانی گفت: وقف در جامعه باید به روز رسانی و متناسب با نیاز جامعه شود و باید بیش از گذشته به آن پرداخت.
کد خبر: ۱۰۰۲۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴ 18 October 2021

به گزارش تابناک قم، سید موسی حسینی کاشانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در دیدار معاونین اداره کل اوقاف قم گفت: وقف یکی از موضوعات مهمی است که با توجه به آثار و برکاتی که برای واقف و جامعه دارد باید بیش از گذشته به آن پرداخت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: در این زمینه باید روشنگری صحیحی از وقف در جامعه داشته باشیم و خیرین و واقفین بدانند اگر باقی‌الصالحاتی از خود برجای بگذارند، برکات بی‌شماری برای خودشان و جامعه به همراه دارد و همه از آثار و برکات آن بهره مند می‌شوند.

حسینی کاشانی بیان کرد: معمولاً وقف در گذشته متناسب با شرایط و حال و هوای همان دوران بوده و بعد از سالیان به دلیل بسته بودن شرایط وقف، دست اجراکنندگان وقف بسته است و باید در چارچوب خواسته واقف عمل شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم تصریح کرد: از این رو باید در جریان سازی و فرهنگ سازی پیرامون وقف تلاش بیشتری صورت بگیرد و به ویژه اینکه وقف در جامعه به روز رسانی و متناسب با نیاز جامعه شود.

حسینی کاشانی عنوان کرد: نیازمند الگویی جامع در خصوص وقف و موقوفات هستیم، در واقع باید الگویی برای وقف تعریف کرد که متناسب با نیاز روز باشد و بسیط شود و قابلیت به‌روزرسانی داشته باشد و واقف نیز به اهداف خود در بهره‌گیری از موقوفات برسد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: اگر وقف‌ها به‌روزرسانی نشود قابلیت اجرایی برای بسیاری از امور را ندارد، تنوع موضوعات به گسترش وقف در جامعه کمک می‌کند و اگر نیت واقف به خوبی مشخص شده باشد، می‌توان در بسیاری از امور از آن استفاده کرد.

او افزود: موقوفات می‌تواند دینی و فرهنگی و معیشتی و در زمینه‌های مختلف باشد و بتوان به وسیله آن بسیاری از آسیب‌ها را رفع کرد، از این رو برای واقفین نیز باید فرهنگ سازی لازم در جهت به‌روزرسانی موقوفات انجام شود و دست اجراکنندگان را باز بگذارند.

حسینی کاشانی با ابراز خرسندی از اقدامات سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: باید متولیان طرح‌هایی را در جهت ارتقای آگاهی واقفان ارائه دهند تا در قالب آن موقوفاتی متناسب با نیاز جامعه شکل بگیرد و وقف‌ها در دوران مختلف ادامه داشته باشد و با کارآمدی بیشتری مورد بهره برداری قرار بگیرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم تصریح کرد: همچنین نیت واقف نیز به سرانجام برسد، در واقع باید قالب‌های وقف را به خوبی تعریف کرد، یکی از مسائل مهم نیز این است که وقف قابلیت ترویج و تبلیغ دارد و مردم هر چه قدر بیشتر با زوایای وقف آشنا شوند بهتر می‌توانند در این امر مهم مشارکت داشته باشند و بسیاری از مشکلات و آسیب‌ها در جامعه از طریق این منابع و ظرفیت‌ها از بین می‌رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار