رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم:
سیجانی گفت: سال گذشته تاپایان شهریورماه حجم صادرات قم ۵۴ میلیون دلار بود که امسال این رقم به ۱۰۷ میلیون دلار افزایش پیدا کرده است.
کد خبر: ۱۰۰۲۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۸ 18 October 2021

به گزارش تابناک قم، محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم در حاشیه سومین جلسه توسعه مدیریت صادرات گفت: کشور‌های عراق، افغانستان، ترکیه، امارات، پاکستان و آلمان مهمترین بازار‌های هدف صادراتی قم و مراوداتی تجاری استان هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم بیان کرد: اقلام پایین دست پتروشیمی، مواد پلاستیکی، صنایع فلزی، لوازم خانگی، صنعت کفش و صندل، دستگاه آب شیرین کن، صنایع ریخته گری، مواد نفتی و شیمیایی مهمترین محصولات صادراتی قم هستند.

سیجانی گفت: هدف گذاری کنونی استان قم در صادرات محصولات به کشور‌های خارجی عبور از مرز ۲۵۰ میلیون دلار طی سال است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم عنوان کرد: رشد متوسط صادرات کشور طی ۶ ماه نخست امسال ۶۷ درصد برآورد می‌شود که استان قم با رشد ۸۹ درصدی وضعیت مطلوب تری را تجربه کرده است.

سیجانی بیان کرد: پیش بینی می‌شود با حل بحران کرونا و آغاز اجرایی شدن معاهدات بین المللی مانند قرارداد با چین و ... به زودی استان قم بتواند از صادرات ۲۵۰ میلیون دلاری در سال عبور کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با اشاره به مشوق‌های صادراتی سازمان توسعه تجارت، عنوان کرد: استان قم سال گذشته برای برای پیشبرد پروژه نمایشگاه بین المللی و تسهیل در امور صادرات از این مشوق‌ها استفاده کرده بود.

سیجانی ادامه داد: امسال نیز از این مشوق‌ها برای دریافت تسهیلات بانکی و بازپرداخت اقساط توسط فعالان اقتصادی و تجار و توسعه زیرساخت‌های صادراتی استان مانند تکمیل نمایشگاه بین المللی بهره خواهیم برد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم یادآور شد: توسعه زیرساخت‌های کشاورزی و راه اندازی سردخانه، اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری و حضور در نمایشگاه بین المللی قم از مهمترین موارد قابل استفاده از این قبیل مشوق‌های ملی است.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحد‌های صنعتی قم فراتر از ۷۷ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۶۰ هزار تَن فرصت اشتغال ایجاد شده‌است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آن‌ها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار