استاندار قم از رتبه اول قم در رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و همچنین رتبه سوم این استان در تامین زیرساخت‌های واکسیناسیون عمومی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۲۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳ 17 October 2021

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست شب گذشته در دیدار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) با تقدیر از همراهی و همدلی مراجع معظم تقلید و علما با تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا بیان کرد: تردیدی نیست که سیره عملی مقام معظم رهبری هم در این زمینه بسیار مؤثر بوده است.

وی با تصریح بر اینکه مبارزه با کرونا را در استان قم نباید با دیگر استان‌های کشور مقایسه کرد یادآور شد: قم دارای برخی اقتضائات محلی خاص است که این اقتضائات در مسیر مبارزه با کرونا مهم است و باید لحاظ شود.

وی با ابراز خرسندی از الگو بودن قم در مبارزه با کرونا و رعایت شیوه‌نامه‌ها اظهار کرد: کشف کرونا در قم و شجاعت کادر بهداشت و درمان استان برای اعلام این موضوع و تلاش برای تدوین شیوه‌نامه‌های بهداشتی سبب شد تا این شیوه‌نامه‌ها در دیگر استان‌های کشور نیز مورد توجه قرار گیرد.

استاندار قم با تشکر از تلاش‌ها و کوشش‌های کادر بهداشت و درمان استان برای گسترش واکسیناسیون عمومی در قم خاطرنشان کرد: پیش‌بینی اولیه دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت استان این بود که توسعه واکسیناسیون در قم با توجه به وجود قرائت‌های مختلف از این موضوع، کاری بسیار سختی باشد، اما سیره مراجع معظم تقلید در این زمینه و البته روشنگری‌های متخصصان سبب شد تا مردم نیز نسبت به این موضوع رغبت نشان دهند.

وی افزود: پیش‌بیتی ما این است که جمعیتی حداقلی یعنی حداکثر هشت درصد جامعه هدف واکسیناسیون در استان، با این امر مخالف هستند که امیدواریم ارشادهای مراجع معظم تقلید و  تداوم روشنگری‌ها سبب شود تا این افراد هم به واکسیناسیون روی آورند.

سرمست گفت: قم از نظر زیرساخت‌های واکسیناسیون، رتبه سوم کشور را در اختیار دارد، ضمن آنکه رتبه این استان در رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی با وجود تجمع‌ها و ترددهای زیاد، در سطح کشور اول است.

وی در ادامه به لزوم برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای توسعه واکسیناسیون دانش آموزان تاکید کرد و افزود: امیدواریم با تداوم این روند شاهد آغاز مجدد آموزش حضوری در مدارس استان باشیم.

استاندار قم خطاب به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برخی در اوایل کشف کرونا در ایران، قم هراسی را در دستور کار داشتند و برخی هم امروزه به دنبال واکسن هراسی و القای این مطلب هستند که قمی‌ها واکسن نمی‌زنند، درحالی‌که قم در توسعه واکسیناسیون علیه کرونا، توفیقات خوبی به دست آورده است.

وی در پایان سخنان خود از وزیر بهداشت خواست تا ضمن اشاره به آمارهای موفق مبارزه با کرونا در استان قم، توجه ویژه‌ای نیز به مقتضیات قم در تصمیم گیری‌های بعدی ستاد ملی مبارزه با کرونا داشته باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار