مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم با تاکید بر اینکه کانون در برخی مناطق پرجمعیت قم، شعبه و مرکزی ندارد، خواستار افزایش تعداد مراکز کانون در سطح استان با حمایت و همراهی مسئولان شد.
کد خبر: ۱۰۰۲۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹ 17 October 2021

به گزارش تابناک قم، حامد حجتی در نشست استاندار قم با جمعی از کودکان و نوجوانان، به برگزاری ۳۰ عنوان برنامه فرهنگی، هنری و ادبی در قم به مناسبت هفته ملی کودک اشاره و اظهار کرد: امسال نشاط ‌آفرینی و تزریق روحیه امید و شادابی در کودکان و نوجوانان، سرلوحه برنامه‌‌های کانون بود.

وی افزود: برنامه‌های کانون در هفته ملی کودک در چهار سطح شهر قم، روستاها و دو شهرستان جدید استان و همچنین مراکز ده‌گانه کانون و فضای مجازی دنبال شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم به حضور واحد سیار کانون در روستای سراجه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در ابتدای هفته ملی کودک، افتخار داشتیم مهمان زادگاه شهید محمدحسین فهمیده باشیم و برای کودکان و نوجوانان خونگرم این روستا، برنامه ‌های متنوع را اجرا کنیم.

حجتی به اجرای برنامه‌های واحد سیار کانون در شهرستان‌های کهک و جعفرآباد اشاره کرد و افزود: در این دو برنامه نیز شاهد استقبال چشمگیر کودکان و نوجوانان و خانواده‌‌های آنان بودیم، ضمن آنکه در صورت حمایت فرمانداران این دو شهرستان، کانون این آمادگی را دارد که مراکز ثابت خود را در این دو منطقه و در کمترین زمان ممکن راه‌اندازی کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم در ادامه به فعالیت ۱۰ مرکز و کتابخانه کانون در سطح شهر قم اشاره کرد و گفت: حدود ۱۰۰ مربی و کارشناس در مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم اشتغال دارند و به تربیت و پرورش کودکان می‌پردازند.

وی در ادامه اذعان کرد: کانون به عنوان یک بازوی مهم فرهنگی توان تزریق نشاط و شادابی را در زندگی امروز کودکان و نوجوانان دارد،  مشروط بر اینکه مسئولان نیز درک درستی از وضعیت فعلی آنان داشته باشند.

وی بر لزوم توجه ویژه مسئولان استان به امر استعدادیابی کودکان و نوجوانان تأکید کرد و گفت: کانون پرورش فکری در این امر تخصص دارد اما کشف استعدادها و حفظ و جذب آنها، نیازمند حمایت‌‌های مادی و معنوی مدیران استان است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم همچنین خواستار مساعدت استانداری قم برای افزایش تعداد مراکز کانون در سطح استان شد و اضافه کرد: کانون در برخی از مناطق پرجمعیت قم، مرکز و شعبه‌ای ندارد و علاقمندیم با حمایت مسئولان استان، مراکز کانون را در تمامی مناطق استان گسترش دهیم.

وی همچنین از حمایت مسئولان استان برای افزایش بودجه عمرانی کانون در سال جاری قدردانی کرد و گفت: به امید خدا مراکز قدیمی و فرسوده کانون تا پایان سال، ترمیم، نوسازی و تجهیز می‌شوند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم در پایان با قدردانی از مشارکت نهادهای مختلف برای برگزاری برنامه‌های هفته ملی کودک یادآور شد: خوشبختانه هفته ملی کودک در سال جاری با اجرای برنامه‌های متنوع، به هفته‌ای پُرنشاط و خاطره انگیز تبدیل شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار