رییس هیات کشتی قم گفت: علی بابا کشتی‌گیر آزادکار نونهال ۴۸ کیلوگرمی قم که در مسابقات قهرمانی کشور در الیگودرز لرستان صاحب مدال برنز کشور شد از سوی فدراسیون کشتی برای حضور در اردوی تیم ملی کشتی نونهالان ایران فراخوانده شد.
کد خبر: ۱۰۰۱۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۹ 15 October 2021

به گزارش تابناک قم، هادی علیایی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: اردوی بسترسازی تیم ملی کشتی نونهالان آزاد کشور ۲۵ مهرماه سال جاری در تهران آغاز خواهد شد.

وی موفقیت های اخیر رشته پرطرفدار کشتی در قم را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: با نتایج و ظرفیتی که کشتی گیران قمی طی سالهای اخیر کسب کرده اند توسعه و رشد کشتی در قم در ریل واقعی خود قرار گرفته است.

رییس هیات کشتی قم ادامه داد: آنچه که طی ماه های اخیر در قم رقم خورده، نشان از رونق توسعه پایدار در کشتی استان است.

علیایی تاکید کرد: هم اکنون استان قم در تمامی رده‌های سنی در رشته کشتی فرنگی اردونشین و عضو تیم ملی دارد که نمونه آن در گذشته کمتر رخ داده است.

وی یادآور شد: کشتی قم طی سال جاری در انتخابی تیم های نوجوانان، جوانان، امیدها و بزرگسالان کشور نماینده داشت و ورزشکاران این استان به اردوی تیم ملی فراخوانده شده اند.

رییس هیات کشتی قم با اشاره به توسعه پایدار رشته کشتی در قم بیان کرد: قم طی این مدت نخستین مدال تاریخی خود را در کشتی ساحلی کسب کرد و در آلیش نیز برای اولین بار موفق به کسب یکی از سکوهای تیمی کشور شد.

علیایی اضافه کرد: هم اکنون روح الله میکاییلی سرمربی و مهدی علیزاده مربی تیم کشتی فرنگی جوانان کشور از مربیان موفق قمی هستند.

وی اظهار داشت: هیات کشتی قم بتازگی در ارزیابی فدراسیون این رشته در جایگاه چهارم کشور قرار گرفته که بهترین و بالاترین عنوان تاریخ کشتی در قم بوده است.

رییس هیات کشتی قم ادامه داد: همچنین سجاد امیری ماساژور با دانش استان قم که به عنوان ماسور تیم ملی کشتی آزاد در رقابت‌های المپیک ۲۰۲۱ توکیو حضور داشت در رقابت های قهرمانی جهان در اسلو کشور نروژ نیز همراه ملی پوشان بود.

علیایی ابراز کرد: برای بهبود موفقیت رشته کشتی در قم باید یک مربی سازنده نیز توسط هیات کشتی استان در سطح ملی معرفی شود تا توسعه پایدار این رشته تداوم یابد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار