وزیر ورزش؛
وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های کشور برای تقویت حوزه جوانان، گفت: کمبود امکانات ورزشی ما را بر آن داشته تا در برنامه‌هایمان برای بانوان بازنگری کنیم، اعتقاد دارم ورزش بانوان در جمهوری اسلامی بعد از بیش از ۴۰ سال باید استقلال داشته باشد.
کد خبر: ۱۰۰۱۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۴ 15 October 2021

به گزارش تابناک قم، سید حمید سجادی در نشست صمیمی با سمن‌ها، گروه‌های جهادی، جوانان کارآفرین و فعالان اجتماعی قم، در سالن جلسه‌های مسجد جمکران طی سخنانی همچنین، افزود: ورزش بانوان علاوه بر مستقل بودن نیازمند خودکفا شدن نیز است.

وی در ادامه بیان داشت: ورزش بانوان نیازمند ورزش آقایان و همچنین حریف تمرینی آنها نشود.

سجادی با تاکید بر اینکه ورزش بانوان نباید نیازمند خیلی از تکنولوژی‌ها و یا مدیریت آقایان نیز شود، تصریح کرد: برغم دشوار بودن تحقق این موضوع، ولی ما نشان دادیم که با اتکا به جوانان کارهای غیرممکن را به ممکن تبدیل می‌کنیم.

وزیر ورزش خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد جمعیت نسبتا جوان کشور افرادی هستند که انقلاب را ندیدند ولی پای آن ایستادند.

این مقام عالی ورزش کشور یادآور شد: هر کار مهم و اثرگذاری که اتفاق افتاده محال است که جوانان پای آن نبوده باشند، باید از مرحله حرف خارج، و در عمل به سمت بسترسازی برای پرورش استعدادها حرکت کنیم.

وی اضافه کرد: کشف، هدایت، پرورش و راهبردی کردن استعدادها از جمله اقدام‌هایی است که حوزه معاونت وزارتخانه زحمت‌های بسیاری را برای آن انجام می‌دهد.

سجادی با بیان اینکه در وزارت ورزش ۲ حوزه ورزش و همچنین جوانان در هم ممزوج هستند، گفت: معاونت بانوان وزارتخانه امکان ندارد که برای خود راهی برود که از این ۲ حوزه غافل شود.

وی ادامه داد: معاونت ورزش قهرمانی نیز داریم، و غیر ممکن است با ۵۲ فدراسیون، بیش از ۱۰۰ انجمن و ۱۴ هزار هیات ورزشی که در کشور وجود دارد، راه خود را برود.

عضو کابینه دولت سیزدهم با اشاره به اهمیت ورزش قهرمانی این ورزش را رتبه‌مند توصیف کرد، و گفت: این ورزش دارای مقام قهرمان و نایب قهرمان می‌باشد، و ورزشکاران روی سکو می روند، پرچم کشورشان بالا می‌رود و سرود ملیشان نیز پخش می‌شود.

سجادی یادآور شد: ورزش تیراندازی خیلی تمرین و ممارست می‌خواهد، و قهرمان شدن در آن شانسی نیست.

وی همچنین خاطرنشان کرد: وزارت ورزش در انجام وظایف خود اهتمام ویژه‌ای دارد، و هیچ یک از ماموریت‌های خود از جمله پرداختن به ورزش قهرمانی و یا ورزش بانوان را فراموش نمی‌کند.

وزیر ورزش در ادامه سخنان خود با بیان اینکه باید هنر به خرج دهیم و میان همه حوزه‌ها هماهنگی ایجاد نموده و منابع لازم را نیز تامین کنیم، گفت: امروز در مساله خروج پرسپولیس، وزارت امور خارجه با اینکه گرفتاری زیادی دارد، این موضوع را پیگیری کرد.

سجادی در ادامه این تعامل و هماهنگی بین دستگاهی را از مشخصه‌های دولت مردمی و انقلابی سیزدهم دانست، و گفت: مردم باید به رای دادن به این دولت و همچنین حمایتی که از آن کردند، افتخار کنند.

وی با تاکید بر اینکه در انجام وظیفه و خدمت کردن به مردم نباید هیچ غفلتی بکنیم، و این موضوع تشریفات بردار نیست، گفت: مردم خسته شدند، من قول می‌دهم در این دولت کسی را نخواهد دید، که کسی را از بالا به پایین نگاه کند.

وی بیان کرد: در این دولت باید با نگاه از بالا به پایین خداحافظی کرد، چرا که دکتر رئیسی به ما چنین اجازه‌ای نمی‌دهد.

سجادی با اشاره به توصیه‌ها و رهنمودهای آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: باید به رئیس جمهوری که به وزیران و معاونانش در خصوص خدمت سریع السیر به مردم توصیه می‌کند، افتخار کنیم.

وی تصریح کرد: در موضوع بازار سرمایه که برخی اعضای هیات رئیسه گفتند، ما می‌رویم و دیگر نیستیم، و یک شوکی هم به بورس وارد شد، همان موقع که وزیر اقتصاد گزارش داد، با اینکه در وقت اضافه جلسه هیات دولت بود، اعضای جدید معرفی، و برای آنها رای گیری شد، رئیس جمهوری نیز گفت، همین امروز اطلاع رسانی کنید، مردم از نگرانی خارج شوند.

سجادی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تکلیف ما در تعامل با سازمان‌های مردم‌نهاد و گروه‌های جهادی روشن است، تصریح کرد: مقداری سخت است و نیاز به صبر استراتژیک و پختگی در کار داریم.

وی بیان داشت: ما باید به نوع خدماتی که به جامعه ارائه می‌دهیم، و همچنین نوع شکل گرفتن سمن‌ها کالبد شکافانه نگاه کنیم.

حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در نخستین سفر خود به قم ضمن دیدار با تَنی چند از مراجع و علما، از جمله آیات سید هاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین، علیرضا اعرافی مدیرحوزه‌های علمیه، سید محمد سعیدی تولیت آستان حضرت معصومه (س) و همچنین حضرات آیات حسین نوری همدانی و عبدالله جوادی آملی و جمعی از پیشکسوتان ورزشی از طرح چهار هزار و ۵۰۰ نفره شهرک پردیسان نیز بازدید کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار