آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید در دیدار وزیر ورزش و جوانان بر همگانی شدن ورزش در بین مردم تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۰۱۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳ 14 October 2021

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله نوری همدانی با تاکید بر همگانی شدن ورزش گفت: بنده ۹۶ سال سن دارم و از ۷۰ سال قبل ورزش را ترک نکرده ام و امروز هرچیزی که دارم از استمرار در ورزش است.

وی  افزود: بنده به دلیل پایبندی و استمرار بر ورزش هم اکنون از نظر فشار‌های قلبی و عروقی نشاط یک جوان ۴۰ ساله را در خود احساس می‌کنم و پزشکان نیز اخیر بر این مسئله صحه گذاشته اند.

این مرجع تقلید با تاکید بر لزوم همگانی شدن ورزش در بین مردم گفت: ورزش اگر مستمر و مداوم باشد سبب قدرت جسمانی انسان می‌شود و اگر استمرار در آن نباشد سبب خسارت و سستی بدن می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت تغذیه سالم در بین جوانان افزود: وزارت ورزش و جوانان باید به مشکلات جوانان توجه کند و سعی کند چالش‌های پیش روی آن‌ها را از میان بردارد.

کشتی قهرمانی قدمت ۴ هزار ساله در ایران دارد

وزیر ورزش و جوانان هم در این دیدار گفت: کشتی سنتی و قهرمانی ۴ هزار سال در ایران قدمت دارد و این رشته ورزشی یکی از مهم ترین جنبه‌های ورزش در ایران در سطح بین الملل است.

سید حمید سجادی افزود: جمهوری اسلامی ایران از ورزش علاوه بر مباحث آمادگی جسمانی و نشاط برای تحکیم خانواده، وحدت ملی، غرورآفرینی و افزایش اعتماد ملی بهره می‌برد.

سجادی گفت: ورزش‌های بومی-محلی و عشایری در دوره جدید وزارت ورزش وجوانان مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

وزیر ورزش و جوانان گفت: حمایت از ورزش بومی و باستانی چوگان یکی از اولویت‌های مهم این وزارتخانه در دوره جدید است.

وی  تاکید کرد: کمان گیری با اسب یکی از ورزش‌ها و سنت‌های دیرینه ایرانیان است که امروز در سطح جهان مورد توجه قرار گرفته و خود را در سطح یک ورزش حرفه‌ای معرفی کرده است.

سجادی  افزود: بسیاری از رشته‌های بومی و محلی ایران مورد توجه سایر ملل قرار گرفته و این رشته‌های مهیج به کشور‌های دیگر صادر شده است.

وی گفت: در دولت سیزدهم تلاش می‌شود مطالبه و چالش‌های جوانان از نظام و قسمت‌های مختلف کشور به نحو شایسته‌ای پاسخ داده شود.

وزیر ورزش و جوانان افزود: وزارت ورزش بستر لازم را برای کشف، هدایت و تعلیم و تربیت ایجاد خواهد کرد تا این افراد برای در دست گرفتن مناصب کلیدی کشور در آینده آمادگی لازم مدیتریتی را داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار