استاندار قم گفت: بقاع متبرک ظرفیت مهمی در توسعه گردشگری مذهبی و زیارتی هستند و تکمیل طرح‌های عمرانی در جوار آن‌ها اهمیت بسزایی دارد.
کد خبر: ۱۰۰۱۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶ 14 October 2021

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست در دیدار با مدیرکل و معاونان اوقاف استان قم با اشاره به رویکرد و عملکرد سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: فعالیت‌های خوبی را در حوزه اوقاف شاهد هستیم و عملکرد مثبتی را دیده‌ایم.

وی افزود: در دوره جدید مدیریت اوقاف هم اهتمام خوبی نسبت به احیای موقوفات و افزایش عواید حاصل از آنها دیده می‌شود.

استاندار قم با بیان اینکه فراهم کردن زمینه‌های سرمایه‌گذاری در موقوفات اقدام مهمی است که توسط سازمان اوقاف در پیش گرفته شده است گفت: این کار در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و اقتصاد درون‌زاست ضمن اینکه رهبر معظم انقلاب هم سال‌های اخیر را با توجه به اولویت‌های اقتصادی نامگذاری می‌کنند بنابراین بر همه واجب است که از هر چه ظرفیت در اختیارمان است برای به فعلیت رساندن این سیاست‌ها و راهبردها استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه قابلیت‌های فراوانی در قم نسبت به وقف وجود دارد خاطرنشان کرد: هر چند از ظرفیت‌های گوناگونی استفاده می‌شود ولی امکانات مختلف دیگری هم داریم که باید آنها را فعال کنیم.

سرمست ضمن استقبال از رویکرد تعاملی مدیریت اوقاف استان قم و تشکر از این روحیه عنوان کرد: اقدامات مناسبی را از این اداره‌کل شاهد بوده‌ایم به خصوص در دوران شیوع کرونا، هم رعایت شیوه‌نامه در بقاع متبرکه چشمگیر بوده و هم در لبیک به ندای رهبری و مشارکت در تهیه و توزیع کمک‌های مومنانه عملکرد مثبتی داشته است؛ آزادسازی زندانیان، ویزیت و داروی رایگان برای نیازمندان و همکاری در واکسیناسیون عمومی از جمله کارهای خوبی اوقاف قم به شمار می‌رود.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود به اختلافات احتمالی میان ادارات و نهادهای مختلف اشاره و ابراز کرد: همواره سعی شده در راستای کمک به حل مشکلات مردم، این اختلافات کاهش یابند.

وی تصریح کرد: البته لازم است هم در سطح استان تلاش کنیم که این مسائل برطرف شوند و هم بعضی موضوعات را در سطح ملی مطرح و حل کنیم.

سرمست با اشاره به مطرح شدن مسئله گلزار شهدا در شورای تامین استان و اختلاف نظر اوقاف و بنیاد شهید گفت: همکاری اوقاف و امور خیریه در این زمینه قابل تقدیر است.

استاندار قم خاطرنشان کرد: در مواقع لزوم و ضرورت باید با تساهل و تسامح عمل و از بخشی‌نگری پرهیز کرد.

وی افزود: به فرماندار قم مأموریت داده‌ام مشکلاتی که اوقاف با سایر نهادها دارد به نحوی مدیریت و حل شوند که در تراز و شأن مردم قم باشد.

سرمست با بیان اینکه اوقاف قم در مدیریت و حل مسئله بیمارستان نیمه کاره الهادی نیز همکاری خوبی داشته است گفت: نباید هیچ ظرفیتی را بدون استفاده قرار داد تا در نهایت خیر آن به مردم برسد.

استاندار قم تصریح کرد: بقاع متبرک ظرفیت مهمی در توسعه گردشگری مذهبی و زیارتی هستند و تکمیل طرح‌های عمرانی در جوار آنها اهمیت بسزایی دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار