معاون فنی مرکز بهداشت قم خبر داد؛
باقریان گفت:تست‌ های کرونا مثبت در قم با افزایش ۷ درصدی از ۳۷ به ۴۴ درصد رسید.
کد خبر: ۱۰۰۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴ 14 October 2021

به گزارش تابناک قم، محمدجواد باقریان،معاون فنی مرکز بهداشت قم در جلسه ستاد مقابله با کرونا با توجه به وضعیت رنگ‌بندی کرونایی استان قم گفت: تعداد مراکز قرمز کم شده و مراکز نارنجی افزایش یافته و از نظر شیوع بیماری نسبت به هفته قبل بهتر است.

او افزود: مناطق قرمز استان از ۱۱ به هفت منطقه کاهش یافته و مناطق نارنجی از ۱۵ به ۱۷ و مناطق زرد از ۲ به چهار افزایش یافته است و منطقه آبی نیز در استان نداریم.

معاون فنی مرکز بهداشت قم اضافه کرد: تعداد آزمایش‌های انجام شده در هفته کاهشی شده و از ۱۱ هزار و ۶۱ مورد به ۸ هزار و ۷۰۰ مورد رسیده است.

باقریان با اشاره به افزایش ۷ درصدی تست‌ های کرونا مثبت در قم گفت: درصد مثبت بودن نمونه‌ها از ۳۷ به ۴۴ درصد افزایش یافته که نگران‌کننده است و امیدواریم عواملی به‌جز شیوع بیماری و سویه جدید داشته باشد.

او بیان کرد: میزان فوتی قطعی ناشی از ابتلا به کرونا در هفته گذشته ۵۷ نفر و فوتی مشکوک ۱۴ نفر بوده که مجموعا ۷۱ نفر است.

باقریان با اشاره به میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی در بخش‌های مختلف استان گفت: رعایت موارد بهداشتی در سازمان‌ها و اداره‌ها ۷۰ درصد، صنایع و اصناف ۶۹ درصد، پلیس + ۱۰، ۸۰ درصد، آموزشگاه‌های راهنمایی و رانندگی ۷۰ درصد، جایگاه‌های سوخت ۶۷ درصد، جایگاه‌های سی ان جی ۶۶ درصد و آرامستان بهشت معصومه ۵۵ درصد است.

معاون مرکز بهداشت استان قم اضافه کرد: میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مراکز معاینه فنی خودرو ۸۵ درصد، پایانه‌های مسافربری درون‌شهری ۳۳ درصد، دفاتر ازدواج ۷۵، آموزشگاه‌های هنری ۷۵ درصد، آرامستان‌ها ۴۰ درصد، حرم حضرت معصومه (س) ۵۷ درصد، مسجد جمکران ۶۵ درصد، مسافرخانه و هتل‌ها ۶۵ درصد، اماکن بین‌راهی ۸۲ درصد، آرایشگاه‌ها ۷۸ درصد و کافی‌نت‌ها ۹۰ درصد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار