مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم، با اشاره به اجرای ۲۳ طرح برای بهبود و بهسازی آرامستان‌های شهری قم گفت: این طرح‌ها با اعتبار بیش از ۲۴۰ میلیارد ریال تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۱۰۰۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱ 14 October 2021

به گزارش تابناک قم، سید سیف‌الدین موسوی نیارکی در گفت‌وگویی، با اشاره به برخی از طرح‌های این سازمان اظهار داشت: ساخت ۵ هزار قبر عادی ۲ طبقه با اعتبار پیش‌بینی‌شده ۸۵ میلیارد ریال در ۹ ماه، از مردادماه امسال با تحویل زمین به پیمانکار آغاز شده است.

وی با بیان اینکه ساخت اِلمان در میدان‌ها و بوستان‌های آرامستان‌های شهر قم با اعتبار یک میلیارد ریال در حال اجراست، گفت:‌ احداث آرامگاه ۴ و ۶ نفره روباز یک و دو طبقه نیز در ذیل قراردادی در بازه زمانی ۹ ماهه تا فروردین ماه سال آینده آماده بهره‌برداری خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ساخت مسجد دارالسلام (نماز میت و نمازخانه) نیز با اعتبار بیش از ۱۰ میلیارد ریال به عنوان یکی از طرح‌های جاری این سازمان در دستور کار قرار گرفته است.

موسوی با اشاره به طرح پیاده‌روسازی ۶ هزار متر مربعی در محوطه آرامستان بهشت معصومه(س)، تصریح کرد: این طرح در بازه زمانی ۶ ماه با اعتباری بالغ ‌بر ۱۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با تاکید بر برنامه‌ریزی‌ها برای افزایش خدمات به شهروندان در آرامستان بهشت معصومه(س) گفت: اجرای عملیات جدولگذاری این آرامستان به همراه طرح زیرسازی و توزیع ۳ هزار و ۵۰۰ مترمربع آسفالت در معابر آن در حال اجراست.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم اضافه کرد: این سه طرح عمرانی پیشرفت فیزیکی مطلوبی دارند و طبق برنامه زمان‌بندی‌شده تا پایان فصل پاییز به ‌صورت کامل تکمیل و به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی با بیان اینکه همچنین مناسب‌سازی ساختمان‌ها، معابر و فضاهای عمومی با اعتبار ۳۰۰ میلیون ریال در دست اقدام است، گفت: طرح برق‌رسانی و روشنایی (نیروگاه خورشیدی) با اعتبار هفت میلیارد ریال، گسترش فضای سبز در محوطه با اعتبار پنج میلیارد ریال و ایجاد و تعمیرات مبلمان شهری با اعتبار ۱.۲ میلیارد ریال در حال اجراست.

به گفته وی، طرح انشعاب آب، حفر چاه و سپتیک تانک در دارالسلام، شفته‌ریزی و فرش موزاییک در دارالسلام و شیب بندی و تسطیح محوطه در دارالسلام هر کدام با برآورد هزینه دو میلیارد ریالی در حال انجام عملیات عمرانی می باشند.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم خاطرنشان کرد: تکمیل سرویس بهداشتی در آرامستان دارالسلام نیز با اعتبار ۴۰۰ میلیون ریالی به‌ زودی تکمیل می‌شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار