محبی با تایید ورود ۲۰ هزار دز واکسن مشترک ایران و کوبا گفت: پاستو کووک فعلا فقط به ۱۲ تا ۱۸ سال‌ها تزریق می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۱۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷ 13 October 2021

به گزارش تابناک قم، دکتر محبی رئیس مرکز بهداشت استان قم با تایید ورود ۲۰ هزار دز واکسن مشترک ایران و کوبا گفت: پاستو کووک فعلا فقط به ۱۲ تا ۱۸ سال‌ها تزریق می‌شود.

 محبی افزود: نوجوانانی که در ۳ ماه گذشته واکسن کزاز نزده اند واکسن پاستو کووک دریافت می کنند.

وی افزود: واکسیناسیون در روز‌های اخیر در قم به بیش از ۶۰ درصد رسیده و سالمندان با ۷۵ درذصد بیشترین استقبال را داشته اند،جوانان و نوجوانان بین ۱۲ تا ۱۸ سال قم هم تا اینجا ۳۰ در صدشان واکسینه شده اند.

رئیس مرکز بهداشت استان قم عنوان کرد:بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، دانش آموزان برای حضور در مدرسه یا باید تن به تزریق واکسن بدهند یا دستکم هفته‌ای ۲ بار تست کرونا بدهند.

وی افزود: از فردا شهروندان بالای ۴۰ سال در قم دیگر لازم نیست به مراکز واکسیناسیون بروند؛ و این افراد می توانند در مراکز ۲۸ گانه بهداشت هم واکسن می زنند.

محبی گفت:در کنار سرعت گیری روند واکسیناسیون در قم، سیر نزولی شیوع کرونا هم ادامه دارد،با تزریق بیش از ۱۵ هزار دز واکسن در بیست و چهار ساعت گذشته، مجموعاً ۸۸۷ هزار و ۴۸۷ دز واکسن کرونا در نوبت اول و دوم به شهروندان قمی تزریق شده است.

براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی از ساعت ۱۴ دیروز تا ساعت ۱۴ امروز ۲۱۴ نفر بر اساس معیار‌های قطعی و نتیجه آزمایش‌ها به کرونا مبتلا شدند که از این تعداد ۴۲ نفر در بیمارستان بستری شدند.

متاسفانه در این مدت ۶ بیمار دیگر جان خود را از دست دادند،در حال حاضر ۳۱۴ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی قم بستری که از این تعداد ۹۶ نفر در وضع اضطرار هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار