استاندار قم گفت: ۲۹ تبعه فعال در امور اقتصادی و تولیدی ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان کرده‌اند که در بهبود وضعیت اشتغال و توسعه قم موثر بوده است.
کد خبر: ۱۰۰۱۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۶ 13 October 2021

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست روز سه شنبه در حاشیه جلسه اعطای اقامت ویژه به فعالان اقتصادی موثر اتباع خارجی در قم، افزود: این اتباع در زمینه های مختلف صنعت کفش و صندل، عمرانی، بازرگانی، دامداری، کشاورزی و غیره سرمایه گذاری کرده اند.

به گفته استاندار قم، بیشترین فراوانی اتباع خارجی موثر در اقتصاد و اشتغال استان مربوط به کشورهای افغانستان، هند، پاکستان و هند است.

وی بیان کرد: طی دو سال گذشته مجموعه مدیریت استان با حمایت از بخش صنعت و اشتغال اجازه تعطیلی هیچ واحد تولیدی و بیکاری کارگران را نداده است.

استاندار قم افزود: پیرو مصوبات شورای عالی امنیت ملی، مدیریت استان از برای حمایت و جذب سرمایه گذاری اتباع خارجی اقدام به صدور مجوز اقامت طولانی مدت برای فعالان اقتصادی خارجی نموده است.

وی یادآور شد: سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی موثر اتباع خارجی با دریافت مجوز اقامت طولانی مدت در قم از حقوقی که از قبال این مجوز برای آنها ایجاد می شود، برخودار خواهند شد.

استاندار قم ابراز کرد: به تمامی این اتباع خارجی فعال و موثر در اقتصاد استان قم مجوز اقامت ۳ تا ۵ ساله بر مبنای مصوبات شورای عالی امنیت ملی اعطا شده است.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی قم فراتر از ۷۷ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۶۰ هزار تَن فرصت اشتغال ایجاد شده‌است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار