مدیر‌کل میراث‌ فرهنگی قم خبر داد؛
ارجمندی گفت: به دنبال ایجاد بازار مخصوص زیورآلات سنتی در بازار بزرگ شمسه قم هستیم.
کد خبر: ۱۰۰۰۸۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲ 12 October 2021

به گزارش تابناک قم، علیرضا ارجمندی،مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم اظهار کرد: اتفاق بسیار خوبی که در سال گذشته رخ داد، ثبت شهر قم به عنوان شهر ملی انگشتر ایران بود.

او با بیان این‌که کمیته سیاست‌گذاری شهر ملی انگشتر در استان تشکیل شده است، ادامه داد: ایجاد بازار مخصوص انگشتر و زیورآلات سنتی در اولویت برنامه‌های کمیته سیاست‌گذاری شهر ملی انگشتر است و به دنبال ایجاد بازار مخصوص زیورآلات سنتی در بازار بزرگ شمسه قم هستیم.

ارجمندی با اشاره به این‌که سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی و همچنین تولیدات زیورآلات سنتی استان با ثمن بخس(نیم بها) به کشور‌های دیگر صادر می‌شده است، افزود: ثبت شهر قم به عنوان شهر ملی انگشتر، ایجاد بازار دائمی صنایع‌دستی، ارائه تسهیلات به هنرمندان و سازندگان انگشتر و زیورآلات سنتی نقش مهمی در ایجاد ارزش افزوده و تولید ناخالص ملی دارد.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم با بیان این‌که برخی از مغاز‌های بازار شمسه در مالکیت بانک شهر است، تصریح کرد: بازار شمسه به دلیل قرار گرفتن در نزدیکی حرم مطهر، وجود پارکینگ طبقاتی و اقامت زائرین در هتل‌ها و مهمانپذیر‌های اطراف آن از موقعیت بالایی برای تولید و عرضه صنایع‌دستی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار