سلیمان پور گفت: برای حضور در کلاس‌های درس و اطمینان خاطر والدین، واکسیناسیون دانش آموزان باید تکمیل شود.
کد خبر: ۱۰۰۰۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷ 11 October 2021

به گزارش تابناک قم، بیژن سلیمان پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم در پنجاه و هشتمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی ستاد کرونا، گفت: با واکسیناسیون حدود ۲۲ درصدی دانش آموزان در بازه زمانی کوتاه، نشان می‌دهد استقبال دانش آموزان برای تزریق واکسن بهتر از سایر گروه‌های سنی در استان است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم با تاکید بر این‌که پوشش جامعه هدف دانش‌آموزی باید به ۱۰۰ درصد برسد، اضافه کرد: در زمینه تزریق واکسن به دانش آموزان باید کار جدی‌تر انجام شود و تا ۱۵ آبان ماه واکسیناسیون جامعه دانش‌آموزی تکمیل شود.

او تاکید کرد: آموزش‌وپرورش باید برای کمک به واکسیناسیون حداکثری دانش آموزان یاریگر شبکه بهداشت باشد و در این زمینه برنامه‌ریزی مناسبی انجام دهد.

سلیمان پور عنوان کرد: روند واکسیناسیون دُز دوم کند است و باید اصحاب رسانه و مسئولان ذیربط تلاش بیشتری برای ترغیب مردم نمایند؛ تمام امکانات آماده و واکسن به میزان کافی موجود است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم با بیان این‌که باید با ایجاد فضای ذهنی برای مردم، اثرات مثبت تزریق واکسن تبیین شود، بیان کرد: باید مردم آگاه شوند کسی که واکسن می‌زند ایمن‌تر و قدرت دفاعی بدنش در مقابل ویروس بیشتر می‌شود و عوارض شدید بیماری در وی اتفاق نمی‌افتد.

سلیمان پور با اشاره به این‌که باید باور‌های مردم را تغییر دهیم و به تبلیغات محیطی بیشتر بپردازیم، افزود: راه‌اندازی واحد سیار واکسیناسیون در قالب یک اتوبوس در سطح شهر پیشنهاد مناسبی است و از مسئولان ذیربط درخواست داریم نسبت به تحقق این مساله تلاش کنند.

معاون استاندار قم اضافه کرد: با وجود این‌که افزایش چشم‌گیر و قابل ملاحظه‌ای در واردات واکسن و انجام واکسیناسیون انجام شد، ولی هنوز از درصد مطلوب فاصله داریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم با اشاره به تبلیغات علیه واکسیناسیون در فضای مجازی، تصریح کرد: اجازه ندهیم مدعیان دروغین طب اسلامی با سوءاستفاده از دین مانع واکسیناسیون مردم و افزایش شدت ابتلا و بیماری در جامعه شوند، باید دامنه نفوذشان به مراتب کمتر شود و علمای صاحب‌نظر برای بی‌اثر کردن فعالیت این گروه تلاش کنند.

او گفت: در حال حاضر وضعیت بیماری کرونا در روند کاهشی و آرامشی در جامعه حاکم است؛ اما طبق نظر متخصصان نمی‌شود به حفظ و ثبات شرایط اعتماد کرد و خوشبین بود.

سلیمان پور افزود: مسئولان ذیربط همیشه تاکید دارند این وضعیت می‌تواند شکننده باشد، پس هنوز باید به رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از هر عملی که می‌تواند سلامتی را مورد خطر قرار دهد، توجه داشته باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم در بخش دیگری از سخنان گفت: مردم از نظر معیشتی در مضیقه هستند و در ماه‌های آخر سال تاب آوری‌ها کمتر می‌شود و باید برای آن چاره اندیشی کرد.

ویروس کرونا موجب بیماری عفونی «کووید۱۹» می‌شود و این ویروس ۲۴ آذر ۱۳۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز کشور چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۹ دی ۱۳۹۸ به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

«کرونا»، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکز‌های عمومی؛ به هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک» و «فاصله‌گذاری اجتماعی» توصیه شده است.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین اخبار دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار