مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه تبیین ارزش و جایگاه وقف و تشویق مردم به سمت این فرهنگ دینی نیازمند مشارکت بزرگان دینی است، گفت: در سال 99 بیش از 19 میلیارد تومان در حوزه مقابله با آسیب‌های ناشی از کرونا هزینه کردیم و در سال جاری نیز این نوع کمک‌ها را دنبال می‌کنیم.
کد خبر: ۱۰۰۰۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸ 11 October 2021

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در دیدار مسؤولان اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان با آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس و نماینده ولی‌فقیه در استان قم که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با اشاره به اینکه دو هزار و ۵۰۰ موقوفه با بیش از ۱۷ هزار رقبه در استان قم وجود دارد، اظهار کرد: در برخی از این موقوفات متولیانی حضور دارند که به دنبال تلاش برای اجرای نیات واقفان هستند و اداره‌کل اوقاف و امور خیریه نیز نظارت بر این متولیان را دنبال می‌کند.

وی با اشاره به اینکه متولیان موقوفات در قم کار را به خوبی دنبال می‌کنند، تصریح کرد: امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بارها تاکید بر عمل به نیت واقف داشته‌اند و این تاکیدات نیز همیشه مورد توجه بوده و است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم از سوق دادن وقف‌های جدید به سمت وقف‌های علمی یاد کرد و گفت: باید از ناحیه وقف برای حرکت‌های علمی منابع پایدار ثابت محقق شود و در این راستا ما پیگیر مطالبات مورد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه گسترش وقف‌های علمی هستیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از موقوفات اختصاص به کمک به بیماران، سالمندان و زندان دارد، مطرح کرد: علاوه بر در اختیار قرار دادن فضاهای مختلف امامزادگان به موضوع بهداشت و درمان، تلاش کرده‌ایم تا در همه عرصه‌ها بتوانیم همیار قشر درمان و بهداشت باشیم که یکی از آن‌ها توزیع بسته‌های معیشتی بود.

اسکندری از شناسایی خانواده‌های نیازمند استان قم و تدوین یک بانک اطلاعاتی گسترده خبرداد و گفت: در مرحله نخست توزیع بسته‌های غذایی را رقم زدیم اما در مرحله دوم بن‌های خرید را در اختیار نیازمندان قرار دادیم.

وی با اشاره به ارائه خدمات درمانی رایگان به نیازمندان به ویژه در روستاهای محروم عنوان کرد: داروهای مورد نیاز افراد کم‌بضاعت را تهیه کرده و در اختیار آن‌ها قرار دادیم و همچنین برخی از بیمارستان‌ها تجهیزاتی را نیازمند بودند که در تهیه این تجهیزات مشارکت کردیم.

اسکندری از آزادی زندانیان جرائم غیرعمد یاد کرد و گفت: به‌عنوان نمونه در میلاد حضرت زهرا(س) توانستیم آزادی ۱۰ نفر از بانوان زندانی را رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه تبیین ارزش و جایگاه وقف و تشویق مردم به سمت این فرهنگ دینی نیازمند مشارکت بزرگان دینی است، عنوان کرد: در سال ۹۹ بیش از ۱۹ میلیارد تومان در حوزه مقابله با آسیب‌های ناشی از کرونا هزینه کردیم و در سال جاری نیز این نوع کمک‌ها را دنبال می‌کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار